Wij gebruiken cookies om het winkelen bij BeFit2Day gemakkelijk te maken. Bezoek je onze website, dan ga je akkoord met deze cookies.× sluit deze melding
 
WINKELWAGEN: 0

✔ Oersterk old school dip station ✔ Triceps, borst- en buikspieren ✔ Dippen en leg raises ✔ Belastbaar tot 150 kg ✔ Eigen gewicht 20 kg ✔ Professionele kwaliteit

 
Dip Station
Dip Station
Dip Station
Dip Station
Dip Station
Dip Station
Dip Station
Dip Station
Dip Station
Gorilla Sports
 
79.95Nu: 6495
 
 
Deze aanbieding duurt nog:
00:00:00
 
 
 
 
Dip Station
Dip Station
Dip Station
Dip Station
Dip Station
Dip Station
Dip Station
Dip Station
Dip Station
 
 

ProductinformatieSpecificatiesVerzending en Levering

 

Met dit oersterke Dip Station kun je de borstspieren en triceps tot het uiterste drijven. Ook is het mogelijk om je buikspieren gericht te trainen. Het station is belastbaar tot 150 kg en weegt 20 kg. Tijd om te starten met de old school workouts voor echte kracht! 

 

De meest 'old school' manier om de borstspieren te trainen is natuurlijk middels push ups (opdrukken). Voor de fanatiekere fitness fanaten die de borst zwaarder willlen aanpakken en spiermassa willen kweken, zijn push ups echter te licht en te veel gericht op uithoudingsvermogen (waar veel 'grote jongens' maling aan hebben). Dé oefening waarmee je de borst en triceps aanpakt, zonder dat je bent aangewezen op gewichten, zijn dips. Bodybuilders zweren al jaren bij deze oefening, en ook in het trainingsregime van iedere profbokser komen dips voor.

 

Met een degelijk dip station kan men de borstspieren en triceps zwaar te grazen nemen op de 'old school' manier. Om even aan te geven hoe 'Old School' de dip oefening is: Hollywood legende en fitness role model van het eerste uur Clint Eastwood, was op 74-jarige leeftijd nog in staat om 30 perfecte dips achter elkaar eruit te knallen. Daar moeten de meeste opgeblazen mannetjes in de sportschool echt nog jarenlang voor trainen!

 

Bij het uitvoeren van dips komen zowel de grote borstspier (pectoralis major), de voorkant van de schouders (deltoideus anterior) als de triceps (de grootste spiergroep van de bovenarm) aan bod. Hoe meer je voorover leunt tijdens de dip, hoe meer de nadruk verschuift naar de borstspieren. Leun je juist meer naar achteren, dan neemt de triceps het meeste werk voor zijn rekening. Bij het uitvoeren van dips werk je volledig met je eigen lichaamsgewicht. Series van 10 tot 20 herhalingen geven het beste resultaat. Voor beginners zal deze oefening niet meevallen, want er is flink wat kracht voor nodig. Wanneer je in staat bent om 15 perfecte dips achter elkaar uit te voeren, kun je ervoor kiezen om de oefening met een gewichtsvest uit te voeren, om extra spiertoename te bevorderen.

 

Met dit dip station kun je niet alleen dips uitvoeren, maar ook beenheffingen (leg raises).  Zonder steun in de rug, is de leg raise extra uitdagend. Met deze oefening train je zowel de buikspieren (rechte en schuine) als de heupbuigers. De oefening wordt zwaarder wanneer deze wordt uitgevoerd met gestrekte benen. Een relatief klein aantal herhalingen (6-12) zorgt al voor een goed resultaat: daarom zijn beenheffingen dan ook veel effectiever dan bijvoorbeeld crunches of sit ups, die meer gericht zijn op uithoudingsvermogen dan op zichtbare toename in spiermassa! De gevorderden onder ons kunnen ook kiezen voor een combinatie van dips en beenheffingen, zoals gedemonstreerd in de video onderaan deze pagina.

 

Werk thuis aan een wasbord en sixpack met dit degelijke vrijstaande dip station!

 

 

 
  • Dip Station 
  • Zeer stabiel Dip Station, sportschoolkwaliteit 
  • Voor het trainen van de borstspieren en triceps middels dips en de buikspieren middels leg raises 
  • Wit 
  • 20 kg 
  • 98 x 65 x 125 cm 
  • 150 kg 
  • €0.00  
  • 2-3 werkdagen 
 
 
 

Andere Deals