Wij gebruiken cookies om het winkelen bij BeFit2Day gemakkelijk te maken. Bezoek je onze website, dan ga je akkoord met deze cookies.× sluit deze melding
 
WINKELWAGEN: 0

Home  >  Gemiste Deals  >  Kettlebell 16 kg

Beresterk en superfit volgens de Russische methode, vandaag een topkwaliteit Kettlebell met 53% korting!

 
Kettlebell 16 kg
Kettlebell 16 kg
Kettlebell 16 kg
Kettlebell 16 kg
Merkloos
 
 
 
 
 
Kettlebell 16 kg
Kettlebell 16 kg
Kettlebell 16 kg
Kettlebell 16 kg
 
 

ProductinformatieSpecificaties

 

Bij BeFit2Day geloven we heilig in Old School fitness: training waarbij je jezelf in het zweet werkt zonder dat je het jezelf zo gemakkelijk mogelijk maakt. Daarom hebben we vandaag weer een geweldig Old School Fitness item in de aanbieding: een Kettlebell, en deze keer een zware van 16 kg! De Kettlebell is al meer dan 100 jaar dé fitness tool voor het Russische leger en verovert nu in sneltreinvaart het 'vrije' Westen (onlangs nog in het nieuws).

 

President Obama (van de Verenigde Staten van Amerika) schijnt een set Russische Kettlebells aan boord van Air Force One te bewaren, voor een effectieve workout op grote hoogte. Dit zegt erg veel over de populariteit van de Kettlebell. Sinds de voormalige Russische commando Pavel Tsatsouline de Kettlebell introduceerde in de USA, is deze niet meer weg te slaan uit Amerikaanse sportscholen en huishoudens.

Fitte Russen dankzij Kettlebells

Kettlebell training draagt al meer dan een eeuw bij aan het feit dat Russische soldaten tot de meest fitte en gevreesde gevechtseenheden ter wereld behoren. Kettlebell training is het beste te omschrijven als een mix van kracht-, flexibiliteit- en cardiotraining, waarbij het gehele lichaam met behulp van diverse oefeningen wordt getraind. 

Spieren opbouwen en afvallen

Anders dan bij training met halters of dumbells, wordt bij Kettlebell training niet slechts één bepaalde spiergroep geïsoleerd. Bij de bekendste oefeningen met de Kettlebell, zoals de "Swing", de "Clean", de "Press" en de "Snatch" train je je gehele lichaam. In het filmpje hieronder worden deze vier basis oefeningen voorgedaan. Met deze oefeningen train je de benen, heupen, armen en schouders, en bouw je bovendien uithoudingsvermogen en conditie op. De spiergroepen in het centrum van je lichaam - de "core-spieren" van je buik en rug - komen bij iedere oefening in actie. Vrijwel iedereen die enigszins fanatiek met Kettlebells traint, heeft dan ook duidelijk zichtbare buikspieren (bekijk de duizenden instructievideo's op Youtube maar eens!). 

Verschil met gewoon gewicht (dumbell)

Dat de corespieren zoveel aan bod komen bij Kettlebell training heeft te maken met de vorm van de Kettlebell: anders dan bij een dumbell bevindt het zwaartepunt van de Kettlebell zich in het verlengde van de handgreep. Bij een dumbell bevindt het gewicht zich juist symmetrisch aan beide zijden van je hand. De vorm van de Kettlebell eist daardoor van je lichaam dat de stabiliserende spieren volop meedoen om de Kettlebell gecontroleerd te zwaaien (bij de Swing), te trekken (bij de Clean) of te drukken (bij de 'Press'). Bij Kettlebell training zoekt je lichaam voortdurend naar balans. Juist voor mensen die alleen maar statisch met dumbells of op machines trainen is de Kettlebell dan ook een zeer waardevolle toevoeging aan hun routine.

Zeer allround

Vrijwel alle oefeningen die je met een dumbell kunt doen, zijn met de Kettlebell ook mogelijk (biceps curls, triceps extensions, shoulder presses, lateral side raises, squats etc.). Andersom geldt dit echter niet: vanwege de bijzondere vorm en centrale gewichtsverdeling van de Kettlebell, zijn de echte Kettlebell oefeningen alleen met de Kettlebell mogelijk en niet met een dumbell.

Eén gewicht

Een traditionele Kettlebell is niet verstelbaar in gewicht (zoals veel dumbells). Een training met dumbells begint doorgaans met een licht gewicht met veel herhalingen en eindigt met een hoger gewicht met minder herhalingen. Bij een Kettlebell training is het echter gebruikelijk om tijdens de training een Kettlebell van hetzelfde gewicht te gebruiken. De intensiteit van de training neemt toe door kortere pauzes en een langere trainingstijd. De spieropbouw vindt hier dus op een geheel andere manier plaats dan bij geïsoleerde training met dumbells. Het grote voordeel - we gaven het hierboven al aan - van Kettlebell training is de opbouw van flexibiliteit, conditie en uithoudingsvermogen.

Wil jij ook fit, flexibel en sterk worden, terwijl je ondertussen conditie opbouwt en vet verbrandt? Dan heb je een kettlebell nodig! Dat het werkt, bewijzen de Russen al meer dan honderd jaar. Vandaag een 16 kg Kettlebell van absolute topkwaliteit, mét PVC coating, met 53% korting op BeFit2Day!

 
  • Verwachte levertijd 8-10 werkdagen
  • Verzendkosten EUR 5,95
  • Kettlebell 16 kg (rood-zwart)
  • Kettlebell training: bewezen zeer effectieve klassieke Russische trainingsmethode
  • Train je benen, armen, schouders, buikspieren, rug kortom je hele lijf, met de diverse oefeningen
  • Bouw naast spiermassa conditie, flexibiliteit en uithoudingsvermogen op en val af door het grote cardio aspect
  • Onverwoestbaar gewicht voor een onverwoestbaar lijf
 
 

Andere Deals