Wij maken gebruik van cookies om onze website te optimaliseren en jou zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn en blijven. Door gebruik te maken van onze webshop of op 'ok' te klikken ga je hiermee akkoord. Lees meer over onze cookies en jouw privacy in ons privacy statement. ok
 
WINKELWAGEN: 0

Home  >  Gemiste Deals  >  Dumbellset 30 kg Kunststof

✔ Ideaal voor armen, schouders, borstspieren ✔ Verstelbaar in gewicht ✔ Kunststof ✔ 30 kg set ✔ Voor thuisgebruik ✔ Diverse trainingsmogelijkheden

 
Dumbellset 30 kg Kunststof
Dumbellset 30 kg Kunststof
Dumbellset 30 kg Kunststof
Dumbellset 30 kg Kunststof
Dumbellset 30 kg Kunststof
Gorilla Sports
 
 
 
 
 
Dumbellset 30 kg Kunststof
Dumbellset 30 kg Kunststof
Dumbellset 30 kg Kunststof
Dumbellset 30 kg Kunststof
Dumbellset 30 kg Kunststof
 
 

ProductinformatieSpecificaties

 

Deze dumbellset 30 kg kunststof is ideaal om spierkracht te ontwikkelen (armen, schouders en borst). De halterset wordt geleverd met 8 schijven van 2,5 kg, 4 schijven van 1,25 kg en 2 stangen van ruim 2,5 kg. 

 
Te licht of te zwaar?
Een bekend fenomeen in iedere sportschool is het volgende. Fanatieke, vaak nog wat onervaren sportschoolbezoekers voeren oefeningen - zoals 'biceps curls' - uit met veel te zware gewichten. Hun hele lijf schudt van voren naar achteren om de dumbell te kunnen liften. Hiermee wordt aan het doel van de oefening: het isoleren van één spiergroep, volledig voorbij gegaan. Rugblessures liggen dan op de loer! Als je bedenkt dat 's werelds meest beroemde bodybuilder, Arnold Schwarzenegger, een groot deel van zijn biceps training uitvoerde met gewichten van 8, 10, 12 en 14 kg, zul je beseffen dat 15 kg per arm voor de meeste mensen voorlopig ruim voldoende gewicht is en eerder te veel dan te weinig. Mocht je toch zwaarder willen trainen, dan kun je uiteraard voor een appel en een ei een paar extra gewichtsschijven aanschaffen, die je moeiteloos op de halterstangen schuift.
 
Diverse oefeningen 
Met dumbells zijn talloze oefeningen mogelijk, die je in staat stellen om vrijwel iedere spiergroep te trainen. Om een paar voorbeelden te noemen: biceps curls en triceps extensions voor je armen, dumbell presses, upright rows en lateral side raises voor je schouders of dumbell squats voor je benen.
 
Dumbells vs machines
De belangrijkste reden waarom veel professionele sporters kiezen voor het trainen met losse gewichten, zoals dumbells, is de eindeloze variatie en het feit dat het lichaam niet 'geholpen' wordt door een machine, die de bewegingsvrijheid beperkt. Bij het trainen op machines blijven de spieraanhechtingen bovendien achter in de ontwikkeling.

 

 

 

  • Dumbellset 30 kg Kunststof 
  • Armen, schouders, borstspieren 
  • Voor gebruik thuis 
  • Kunststof (gevuld) 
  • 8 x 2,5 kg halterschijf, 4 x 1,25 kg halterschijf, 2 x chromen stang 2,5 kg, doorsnee 31 mm, lengte 43 cm en 4 x schroefsluiting 
  • 30 kg